Reportáž ČT, kde se o Andreji Baišovi mluví jako o bývalém premiérovi.

0
44

Andrej Babiš byl v pondělí 2. září obžalován státním zástupcem v kauze Čapí hnízdo a premiér následně rezignoval! Česká televize odvysílala jinou a předem připravenou verzi reportáže o tom, že premiér Andrej Babiš rezignoval! Reportáž byla předtočena a nachystána dopředu, protože na Kavčích horách se očekávalo, že státní zástupce Jaroslav Šaroch v ten den oficiálně obžaluje premiéra z trestného činu zneužití dotací! Jenže, nakonec to dopadlo úplně jinak, ale ČT zapomněla reportáž vyřadit z playlistu večerních Událostí!

Minulé pondělí bylo médii v České republice ostře sledováno, protože státní zástupce Jaroslav Šaroch už dlouho dopředu avizoval, že oznámí výsledek šetření a zkoumání státního zastupitelství v kauze Čapího hnízda a údajného dotačního podvodu, na kterém se měl podílet i premiér Andrej Babiš. Česká televize upřímně očekávala, že státní zástupce oficiálně obžaluje Andreje Babiše v této kauze a posune celou věc k českým soudům, aby se spustil soudní kolotoč. A protože Česká televize opravdu očekávala, že to takto dopadne, nachystala a předtočila již dopředu reportáž se souhrnným výčtem Babišových kauz. Jenže, jak si všimly tisíce diváků, reportér ČT Jiří Hynek totiž v údajně živém vstupu hovořil o Andreji Babišovi jako o premiérovi v minulém čase.

Nejednalo se o žádné přeřeknutí reportéra, protože v reportáži zaznělo celkem 3x po sobě, že bývalý premiér Andrej Babiš čelí vyjmenovaným kauzám a podezřením. Nejednalo se tedy vůbec o živý vstup a živou reportáž v Událostech, ale byl to předtočený vstup reportéra Jiřího Hynka, který měl v divácích ČT vyvolat iluzi, že se jedná o živý vstup. Moderátorka ČT Světlana Witowská totiž u velkoplošné obrazovky komunikovala s Jiřím Hynkem naživo, minimálně to tak mělo vypadat, ale z Jiřího Hynka následně začaly vypadávat neuvěřitelné informace o tom, že Andrej Babiš je již bývalým premiérem.

Reportér Jiří Hynek označuje v krátké reportáži Andreje Babiše za bývalého premiéra hned na 3 různých místech a ani jednou, ani jedinkrát nehne ani brvou. Pokud by četl svůj text ze čtecího zařízení, muselo by mu to dojít již v čase 0:12, že čte chybný text na čtecím zařízení. Jelikož však ani nehnul brvou a ani na zlomek sekundy se nad tím nepozastavil, co říká za nesmysl, tak to jednoznačně znamená, že reportáž byla nejen dopředu předtočená, ale Světlana Witowská navíc ve studiu hrála na koncesionáře habaďůru, že jako vede dálkově přes telemost rozhovor s reportérem v živém vstupu.

Více podrobnosti ve zdroji: ( 1 )

P.S. To mi připomíná „zpravodajsou relaci, jež odvysílala BBC“ o pádu třetí budovy obchodního centra WTC 7, 11. září 2001, kdy reportérka BBC v přímém vstupu ohlásila pád této budovy i když budova pořád stála a spadla po 20 minutách od reportáže. Podívejte se na video. České titulky klik na ikonku CC.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

*

code